czwartek, 28 lutego 2019

My Erasmus experience

Hi everyone!
I'm writing this one, because I want to share with you a really interesting story that I was a part of. It started February 10th in the very early morning in the Polish airport. We arrived at Naples around 9 a.m. Our hosts were waiting for us in the airport, I was so excited to meet my host - Claudia. I was totally amazed how Italy is different comparing to Poland and extremely fascinated by the beauty of this region and kindness of people who are living there. First day in the evening we have met our friends from other countries : Germany, Sweden, Spain and Italy. Initionally I was quite overwhelemed by all the things that were happening around me, but eventually I got used to it and I really enjoyed it. All week we were visiting interesting places in Portici and Naples. But what brought me the most joy was spending time with my new friends. I think it was the most important part of the project - get to know the actual culture and habits that are normal in another country.
Thank you for visiting this blog!
Maja

Cześć wszystkim!
Piszę tego posta, ponieważ chciałabym się z wami podzielić pewną interesującą historią, której byłam częścią. Zaczęła się ona 10 lutego wczesnym rankiem na lotnisku w Modlinie. Przylecieliśmy do Neapolu około 9. Nasi hostowie już na nas tam czekali. Byłam bardzo podekscytowana poznaniem mojej hostki - Claudii. Byłam zdumiona różnicami pomiędzy Polską i Włochami oraz wyjątkowo zafascynowana pięknem tego regionu jak i uprzejmością ludzi tam mieszkających. Pierwszego dnia, wieczorem poznaliśmy wszystkich naszych kolegów i koleżanki z innych krajów: Niemczech, Szwecji, Hiszpanii i Włoch. Na początku byłam troszkę przytłoczona ogromem nowych rzeczy dziejących się wokół mnie, lecz później przyzwyczaiłam się do tego, a nawet zaczęło mi się to bardzo podobać. Cały tydzień zwiedzaliśmy ciekawe miejsc w Portici i Neapolu. Lecz co przyniosło mi najwięcej szczęścia to spotkania z moimi nowymi przyjaciółmi. Uważam, że najważniejsza część tego projektu : poznawanie prawdziwej i żywej kultury i obyczajów danego państwa.
Dziękuję za odwiedzenie naszego bloga!
Maja

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz