niedziela, 3 marca 2019

My Erasmus experience

Hi! My name is Oliwia. A few weeks ago me and my classmates went to Naples for Erasmus project. We spent there amazing time and we met fantastic people! They were Swedish, Spanish, German and of course Italian. So we could find out something about these countries' culture. But the most things we learned about Italy. We visited a few places such as Museum of trains, Villa Tufarelli, Herculaneum and Caravaggio Museum. However I liked the most the time we spent together with all the participants. We were dancing, singing, talking or laughing. At the same time we improved our English. Not only English but also we learned a bit of Italian. And the other benefit of the trip was Italian food. I've fallen in love with it. I'm really grateful that I could be there because it was an unforgettable experience. I wish it lasted longer than a week. I can't wait to live through this adventure again in May.

Cześć! Mam na imię Oliwia. Kilka tygodni temu ja i moi koledzy pojechaliśmy do Neapolu na Erasmusa. Spędziliśmy tam niezwykły czas i spotkaliśmy wspaniałe osoby! Były one ze Szwecji, Niemiec, Hiszpanii i oczywiście Włoch. Dlatego poznaliśmy kulturę tych krajów. Najwięcej dowiedzieliśmy się o Włoszech. Zwiedziliśmy kilka miejsc takich jak muzeum kolei, Villa Tufarelli, Herkulanum i muzeum Caravaggio'a. Mimo to, najbardziej podobał mi się czas spędzony ze wszystkimi uczestnikami. Śpiewaliśmy, tańczyliśmy, rozmawialiśmy i śmialiśmy się. W tym samym czasie rozwijaliśmy swój angielski. Tak naprawdę nie tylko angielski, ale też nauczyliśmy się trochę włoskiego. Kolejnym plusem tego wyjazdu było włoskie jedzenie. Zakochałam się w nim. Jestem bardzo wdzięczna, że mogłam tam być, bo było niezapomniane przeżycie. Żałuję, że nie trwało dłużej niż tydzień. Nie mogę się doczekać, żeby przeżyć tą przygodę jeszcze raz w maju.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz